Top 10 verantwoorde snacks voor drukke mama’s

Snacks zijn leuk, gewoon even snel als je trek hebt. Maar niet iedereen heef een uitpuilende brownievriezer met heerlijke lekkernijen. Ikzelf overigens ook niet, wij hebben dat nooit standaard op voorraad. Als ik zoiets wil eten, moet ik het maken. Nu zie ik mezelf niet als extreem drukke mama, maar daar heb ik niet altijd tijd voor, of uhm, zin in. Daarnaast neigen snacks naar zoet, terwijl ze heel makkelijk ook hartig kunnen, veelal is dat doeltreffender is het stillen van de trek 🙂

  1. Fruit. Ik wil niet afgezaagd doen, maar tis supermakkelijk en lekker. Altijd kant en klaar. Onze fruitschaal ligt er wel altijd goed gevuld bij, kwestie van goed inkopen doen, dat kan iedereen! 🙂
  2. Avocado met Keltisch zeezout (en eventueel mayonaise). Avocado door midden, zout erop strooien en eten maar! Avocado’s zijn niet altijd rijp wanneer je ze koopt, dus hier is het een kwestie van kopen, wachten tot ze rijp zijn en dan zorgen dat je ze op tijd eet. Erg lekker! Vind ook de dreumes 😉
  3. Gemixt gedroogd fruit. Een trommeltje maken met gemixt gedroogd fruit: lekker en afwisselend! Zo voorkom je dat je gewoon handenvol rozijnen naar binnen werkt en het helpt juist met het bewuster eten. Tenslotte is het net alsof je uit de snoeppot kiest 😉 Je kunt denken aan rozijnen, krenten, dadels, pruimen, vijgen, mango, appel, kokos, abrikozen, cranberry’s, etc.
  4. Noten. Noten zijn een lekkere aanvulling voor een tussendoortje en vullen ook goed. Zelf gebrande amandelen met Keltisch zout vind ik nog steeds fantastisch! Of pecannoten – jam!
  5. Gekookt ei. Een gekookt ei (of 2 😉 ) kan enorm helpen om nog eventjes door te kunnen. Goede vetten en eiwitten zorgen voor een goed vol gevoel en je kunt er nog even tegenaan. Ook bij kleintjes heel succesvol!
  6. Smoothies. Het blijft mijn favoriete smoothie om gewoon een banaan, kokosmelk, 1 el amandelpasta en kaneel in een smoothie te doen met ijsklontjes, zodat het ook per direct koud is. Zo lekker, en ontzettend vullend!!
  7. Pure chocolade. Vet lekker. De 92% pure chocolade van Vivani is superverantwoord en mijn favoriet. Al heb je natuurlijk ook voldoende andere goede chocolademerken (lovechock, roobar, ombar), deze is voor mij het gemakkelijkst om te verkrijgen, dus mijn favoriet 😉
  8. Zelfgemaakte popcorn. Een kind kan de was doen. Goedkoop en toch lekker. Miranda heeft al eens beschreven hoe je dat maakt.
  9. De bananenpannenkoekjes van Ilona. Ontzettend lekker, snel en met maar 2 ingrediënten. Lekker!
  10. Voor rauwe zuivelconsumeerders: een glas rauwe melk, rauwe yoghurt, rauwe kefir of een blokje rauwe kaas kan enorm vullen en net dat beetje extra geven dat je er nog even tegenaan kunt 🙂
2014-02-24T21:35:05+00:00

Over

Mijn leven in getallen: 31 jaar oud, 9 jaar getrouwd met Sebastiaan. Moeder van Keela (5), Judah (3) en Vanna (maart 2017). Niet perfect. Leert elke dag. Ik houd van grote dromen, nieuwe dingen, mooie mensen, lekker eten, persoonlijke ontwikkeling en uitdagingen.

3 Reacties

  1. Ellen maart 3, 2014 om 3:42 pm- Antwoorden

    Hoi Sharon,
    Ik vond deze site via VOEDZO en ben hier erg blij mee..Ik ben n.l. pas oma geworden en erger me aan al dat ongezonde voedsel en snacks. Thuis kook ik heel gezond Vaak met de receptie van voedzo, maar voor baby’s is er erg weinig te vinden. Ben blij dat ik nu van deze site gezonde dingen kan halen….
    vriendelijke groet
    Ellen

    • sharon maart 3, 2014 om 8:46 pm- Antwoorden

      Hai Ellen, wat leuk! een gezonde oma 😀 😀 😀

  2. Nelleke oktober 14, 2014 om 7:36 pm- Antwoorden

    Bedankt! Hier was ik al een tijdje naar op zoek 🙂

Geef een reactie