Gedroogd fruit als snack: varieer!

grdroogde mangoGedroogd fruit is best een handig tussendoortje. Ik wissel het af met andere dingen, zoals olijven, echt fruit, een eitje, een avocado, augurken, een rijstwafel met amandelpasta, dat soort dingen. Maar gedroogd fruit is hier wel favoriet. Vaak denk je meteen aan rozijnen, maar er bestaan nog veel meer varianten in de gedroogde fruit wereld!

Variatie!

Ik houd van variëren. Zo leert je kind verschillende smaken kennen, verschillende structuren en ze leren ook alle woordjes erbij zeg maar 😉 Mijn dochter kan heel erg zeuren om ‘zijnen’ (vertaling: rozijnen), dus vandaar dat ik bedacht dat er meer variatie in huis moest komen. Wel kun je de verschillende soorten op ‘rozijnformaat’ snijden, als blijkt dat je kind dat formaat heel prettig vindt en het anders niet eet (zo één heb ik er).

Gedroogd fruit in allerlei soorten en maten

  • rozijnen
  • dadels
  • vijgen
  • cranberry’s (groot succes hier!)
  • abrikozen
  • pruimen
  • ananas
  • kokos
  • mango
  • appel
  • kersen (wel prijzig)
  • moerbeien
  • bessen

Gedroogd fruit: altijd etiket checken!

Bij gedroogd fruit moet je altijd goed opletten. Hoe zoet het eigenlijk al is, fabrikanten stoppen er graag wat extra suiker bij. Ook koop ik deze varianten altijd in de biologische winkel, daar heb je de grootste kans op ongezwavelde, onbewerkte soorten. Altijd blijven lezen, dat wel.

2013-10-04T13:44:18+00:00

Over

Mijn leven in getallen: 31 jaar oud, 9 jaar getrouwd met Sebastiaan. Moeder van Keela (5), Judah (3) en Vanna (maart 2017). Niet perfect. Leert elke dag. Ik houd van grote dromen, nieuwe dingen, mooie mensen, lekker eten, persoonlijke ontwikkeling en uitdagingen.

Geef een reactie