Eetdagboekje van mijn schoolgaande peuter

eetdagboek4Daar was dan de eerste echte schooldag van mijn bijna-kleuter. Het duurt nog even voor hij 4 word, maar hij mag al gelijk na de zomervakantie meedraaien. Tja en dan word de klok ineens een belangrijk middelpunt in huis. Geen eindeloze ontbijt- of lunchsessie’s meer. Hier volgt het menu van deze dag. Dit is niet iets wat we dagelijks eten, gewoonweg omdat we veel afwisselen 😉

Ontbijt

Bananen chia pudding

bananen chiapudding2 bananen
150 ml amandelmelk
2 el chiazaadjes
1/2 tl vanillepoeder

Meng met een blende alle ingrediënten behalve de chiazaadjes. Doe het in een schaaltje en voeg dan de chaizaadjes toe. Goed roeren en nachtje in de koelkast laten opstijven. Deze hoeveelheid was bij ons genoeg voor mezelf en mijn 2 kinderen.

eetdagboek2

Tussendoor

fruit (aardbei, druif, bosbessen) en mini rijstwafels

Lunch

Een groene smoothie met banaan, spinazie en kokosrijstmelk
eetdagboek32 eimuffins (zie receptenboek ontbijt&lunchrecepten)
2 kastanjecrackers 1 met hummus 1 met amandelpasta
Een schaaltje rauwkost

Tussendoor

Bosbessenmuffin (zie receptenboek ontbijt&lunchrecepten)

Avondeten

eetdagboek4Een hartige pannenkoek met broccoli, erwtjes, ui, taugé, champignons en kip

2013-08-31T20:09:11+00:00

Over

Moeder van 3 kindjes twee jongens en een meisje. Vanwege pds en allergie ben ik samen met mijn gezin begonnen met een zoektocht naar een nieuw eetpatroon. Mijn motto: ik mag alles eten, maar ik wil niet alles eten, alleen hetgeen waar ik me goed bij voel. Kijk voor voedingsadvies of meer recepten van mij op fitdankzijvoeding.nl

Eén reactie

  1. Diana september 6, 2013 om 12:09 pm- Antwoorden

    Die bananen-chia pudding gaan we hier ook eens uitproberen 🙂

Geef een reactie